GÜNDEN GÜNE "MİSTİK NEHİR" FİLMİNDEN KALAN
Muğlaktır
rol çoğu zaman görülmez
Zalim fiziksel şiddet varsa kabak gibi ortadadır
Mağduru tanımakta kolaydır
fiziksel şiddet varsa
Tanıklar susmaya yeminlilerse
asla görünmezler görülemezler
Mağdurun onları suç üstü yakalamaktan başka çaresi kalmayıncaya kadar
O an kolayına gelmez
on yıllar alır kimi zaman
Kimi zaman asla olmaz
Zalim mağdur tanık
Üç rol bir o kadar uzak bir o kadar yakındır birbirine
kimi zaman geçer bile iç içe
Hayatta kalmış mağdur; kimi zaman zalimden daha çok batar göze.
Hatırladıkça etkisini hala hissettiğim film “Mistik Nehir”
İkinci kez izlemeye cesaret edemedim.
Mümkünse izlemeyin yazmadan edemedim seyretmesem de tekrar.
“MİSTİK NEHİR” sokak huzur içinde kalır
Üç çocuk sokakta oynamaktadır.
Bir araba yanaşır çocuklardan birisini alıp götürür bir süre sonra çocuk döner evine sokağına
Kaçıranlar tekrar sokağa bırakmışlar gibi hatırlıyorum.
Üç arkadaş aynı mahallede büyür evlenir hatta çoluk çocuğa karışırlar.
Filmden bana kalan sorular;
Mutluluğumuz neye bağlı?
Mağduru görmemek
Mağduru bir şekilde suçlu kılmak gerçekte olmasa da
Mağduru görmemezlikten gelememenin, yok sayamamanın nasıl bir rahatsızlık hissi vardır tanıklarda?
Bir haksızlığa adaletsizliğe karşı koyamamak, önleyememek haksızlığı adaletsizliği zulmü
Tüm bunlara sessiz tanık olmanın bedeli nedir?
Mağdur yaşar geçmiş örtülemez bir yerlerden çıkar.
Filmin sonunda mutlu huzurlu aile tabloları karşılar bizi.
Bir anne çocuğu ile kalır, iki ölü vardır.
Sokak huzur içinde kalır.
Yorumlar
Yorum Gönder